dijous, 24 de febrer del 2011

WIKI

REFLEXIÓ SOBRE L'EINA WIKI

La veritat és que no coneixia aquesta eina i em sembla molt interessant, tant per preparar material per als alumnes, com per treballar conjuntament amb ells.  És interessant tenir una eina col·laborativa perquè així uns poden aprendre dels altres, millorar la tasca final entre tots i seguir un procés d'aprenentatge basat en l'intercanvi.



PRÀCTICA AMB L'EINA WIKI

La pràctica ha resultat interessant i enriquidora.

Vàrem decidir fer un tema transversal que ens pogués interessar a tots i del qual tots en poguéssim treure benefici, per això al final acordàrem LA PAU I LA CONVIVÈNCIA  com a eix de la nostra wiki. La idea era emprar l'espai comú per introduir activitats que es podien realitzar bé a classe de català, castellà... bé a classe de tutoria. Són activitats pràctiques i de reflexió que poden ser una eina útil per a tutors i una activitat molt interessant i entretenguda per als alumnes.

El fet que sigui un treball en grup sempre comporta les mateixes característiques, té les seves parts positives, perquè pots aprendre de la resta, pots ajudar o demanar suport, etc. i té les seves parts negatives, com el fet d'haver de dependre de la feina d'altres pesones per tal d'acabar la tasca.

Personalment m'ha agradat fer aquesta activitat perquè m'ha servit per fer de coordinadora, la qual cosa m'ha implicat una dedicació una mica més gran i m'he vist amb l'obligació d'haver d'aprendre a usar l'eina, però com dit n'he tret profit perquè he aprofitat que ja sabia manejar la cosa per proposar de fer una wiki amb els meus alumnes de l'institut.

Els alumnes s'hi han engrescat i de manera voluntària hi participen i van dividint-se la feina que els he encomanada.
La wiki dels meus alumnes és: http://categoriesgramaticals.wikispaces.com/

CONCLUSIÓ

Crec que tots hem après coses noves i hem apartat eines al grup que ens serviran per a la nostra tasca docent, i també ens ajudaran a les hores de tutoria.

El nostre wiki és: http://pauiconvivencia.wikispaces.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada